neděle 19. června 2016

Kolová vesta + fotonávod


Kolová vesta je teď v internetovém světě šití docela populární, takže není divu, že jsem jí také musela vyzkoušet.
.
Návody na ní jsou.
Ale abych pravdu přiznala, já úplně nepochopila ani jeden.

Takže jsem šla svou oblíbenou metodou "pokus-omyl" a svůj postup jsem  zdokumentovala.
Třeba se najde někdo, komu právě ten můj popis pomůže.

Jak už asi všichni dobře víte, jsem začátečník amatér, takže profi švadlenky musí brát mé následující instrukce hooodně s nadhledem :-)








JAK NA KOLOVOU VESTU

Jak název napovídá, základem jsou dvě látková kola.
  Oříškem je trochu výpočet průměru.

V nějakém návodu jsem vyčetla, že si stačí změřit délku od krku po zadeček, něco málo přidat a je to...
Nevím, kde se stala chyba, možná tento postup funguje u malých miminek, které mají ty proporce přeci jen trochu jiné.
Když jsem já takto změřila Barborku, střihla kolo dle naměřeného průměru, vylezla mi z toho ve finále vesta, která není ani Štěpánkovi :-/
Délka dobrá, ale nejde dopnout.

Takže jsme šla stříhat znovu.
Tentokrát jsem si vzala k ruce vestu, co jí sedí, změřila jsem si délku mezi průramky, vynásobila dvěma + přidala cca 1,5 cm na švy z každé strany a průměr kruhu byl na světě :-)



No jo, průměr máme, ale jak vystřihnout tak velké kolo, aby bylo pěkně rovnoměrné?
To byl další oříšek :-)

Vzpomněla jsme si ale, jak jsem stříhala KOLOVOU SUKNI.
Moc mi pomohla kruhová výseč (tedy čtvrtka výsledného kola).

Udělat z čtvrtky (popř. jiného papíru) výseč je snadné (viz foto dole).

Pak už jen složíte látku napůl a pak ještě jednou napůl.
Roh výseče přiložíte na poskládanou látku tam, kde vlastně bude střed kola a střihnete :-)



Kola už tedy máme.
Teď je přiložíme na sebe (lícem na líc), našpendlíme a obšijeme dokola.



Šila jsem klasickým rovným stehem.



Nesešívejte úplně dokola.
Nechte si tak 15 cm otvor, abyste mohli kolo protočit.
Po protočení tvor zašijte.

Já jsem pak ještě kolo prošila cca 1,5 cm od okraje. 
Není to k ničemu potřeba, jen to udělá takový pěkný rantl a okraje pak sedí na svém místě.



Základ tedy máme.
Posledním krokem jsou otvory pro ruce.

Opět jsem vzala padnoucí vestu,  přiložila a vyznačila špendlíky. 



Nevystřihuji žádná kola nebo elipsy, 
prostě jen rozstřihnu obě vrstvy látek od špedlíčku ke špěndlíčku.





Otvory na rukávy zapošiji.
Tedy horní i spodní vrstvu založím cca 1 cm dovnitř, našpendlím a sešiji.



Takto vypadají otvory na ruce ve výsledku.



Finálním krokem je přišití poutka a knoflíčku a máte hotovo!

No uznejte, že žádná velká věda to není.
V podstatě blesková akce.

Vesta je tím, že je Baru už kus ženské, trochu delší. 
Potřebuje dost přes obvod těla, takže pak vychází i dost na délku.
Ale to se mi na ní vlastně líbí, že to není typická vesta do pasu, ale taková prodloužená varianta ala cardigen.



Dole ještě foto té první mini verze, o které jsem psala na začátku.

Naivně jsem si myslela, že průměr cca 55 cm bude pro Barborku, nosící vel 128, tak akorát...
No nakonec Barča potřebovala průměr cca 80 cm a tahle malá nesedí ani Štěpovi, majiteli velikosti 104.

No jo, to bych snad ani nebyla já, abych to dala na první dobrou :-)

Mini verze je tedy volná a kdyby někdo měl doma dítko, tipuji tak něco přes rok, a měl zájem, klidně ráda přenechám...
Je oboustranně z fleecu.

To jsem chtěla i u té větší.
U druhého pokusu mi ale díky prvnímu pokusu fleec nevyšel, tak jsem musela zkombinovat s černou teplákovinou :-)

Ve finále mi ale vlastně docvaklo, že pokud se knoflíček našije na obě strany, lze vestu používat oboustranně.
To, že je tedy z každé strany jiná, není na škodu.
Máte dvojitou dávku parády ;-)



Doufám, že návod je alespoň trochu srozumitelný.
Kdyby měl kdokoliv jakýkoliv dotaz, tak mě neváhejte kontaktovat třeba v komentáři.
Ráda upřesním, dovysvětlím, poradím :-)

A ještě odkazy na látky:
Puntíkatý coral fleec můžete koupit TADY (a mají ho i v růžové a modré :-)).
A černou teplákovinu mám ODSUD.


Vaše Lady Tattooch

22 komentářů:

  1. Nádherná vestička, malej modelke veľmi pristane :-) Aj návod je super, ale zatiaľ sa na ňu neodhodlám.
    Prajem pekný večer,
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty, takový kreativec (soudě podle blogu), že by jsi nezvládla takovou prkotinu? Nevěřím! :-)

      Vymazat
    2. To už je také "veľké" šitie :-) a toho sa trošku obávam...

      Vymazat
  2. Bezva nápad a skvělý návod!! určitě zkusím, děkuji!! :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Jupiii, konečně tomu také rozumím a vrhnu se do toho, jste skvělá!Děkuji moc!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není zač, když to člověk vidí, tak by ani neřekl, je to vlastně tak jednoduché, že?

      Vymazat
  4. Super návod :-) Jdu stříhat. Kdybych si chtěla udělat s rukávy, tak by se to šilo stejně, nevíte?

    OdpovědětVymazat
  5. krásný návod... nezkoušela jste třeba i s úpletu jen tak přes sebe když je teplo???

    OdpovědětVymazat
  6. Dobrý den, návod je úžasný, moc Vám za něj a tu práci s tím děkuji! Můžu se zeptat co jste použila na poutko ke knoflíku? Děkuji ��

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji :-) Na poutko jsem použila lemovací pruženku, ale myslím, že by tam klidně šla zašít třeba i gumička do vlasů :-)))

      Vymazat
  7. Dobrý podvečer, moc děkuji za super návod, hlavně na kolovou sukni :-). Ještě k vesticce, nejdříve ji chci "natrenovat" na mladší dcerce :-) a rada bych koupila dostatek materiálu. Kolik přibližně metriku jste koupila na vel. 104, děkuji moc..Je to pro mně výzva, jelikož holčičky nemají ani jednu vestu :-) a též touží po sukynkach :-). Dekuji moc za inspiraci a preji krasne tvořivé dny :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta ve velikosti 104 má průměr 80 cm. Takže budete potřebovat 80 cm, ale asi bych vzala rovnou metr, ať to nemáte na knop (takže metr té vrchní a metr té spodní), ze zbytků můžete spíchnout třeba nákrčník :-) Jinak pokud doma nemáte vestu, myslím, že ty otvory na ruce můžete oměřit třeba podle nějaké bundy nebo mikiny... Tak ať se šití vydaří, budu ráda když mi písnete, jak to dopadlo!

      Vymazat
    2. Dekuji moc :-) teď už jen ten čas :-) :-) Přeji krásné dny:-)

      Vymazat
  8. Uzasna prace :) jsem uplny zacatecnik a tesim se, az vyzkousim. Chci se zeptat, ty prustrihy na ruce jste take jela na stroji? Slo to dobre? Dekuji :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano,ano take na stroji. Slo to pekne,chlupatina vsechny nedokonalosti zamaskovala 😉

      Vymazat
  9. Děkuji za krásný návod a velmi jednoduchý :) vestičku jsem šila dnes, doporučuji opravdu přidat pár cm na víc a nebát se :D mě chybí tak 4cm, ale nosit se dá :)

    Jste šikovná! Ráda sleduji vaše stránky.

    OdpovědětVymazat
  10. Super návod, už jsem si obšila dcrrky. Děkuju. Zapínání jsem udělala na suchý zip, tím odpadl druhej knoflík a dá se nosit oboustranně 😉 Ráda bych přidala foto, jde to nějak?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem moc ráda, že Vám návod pomohl :-) Suchý zip je dobrý nápad! Foto sem do komentáře vložit nejde, ale pokud mi ho pošlete na ladytattooch@seznam.cz budu moc ráda!

      Vymazat
  11. Dobrý den,
    mohu se zeptat zda by jste mi poradila s tím průměrem té kružnice? Mám dvě dcery jedna velikost 104 a druhá 140 m oc děkuju......Katka

    OdpovědětVymazat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.