středa 22. června 2016

Bezový sirup ...




... miluji už od dětství.

Vždycky, když mi ho někde na návštěvě nabídli, byla jsem neskutečně vděčná a vychutnávala si ho.
Byla to pro mě vzácnost, protože jsme ho doma nikdy nedělali.

Kdybych věděla, že jeho příprava je tak snadná, dělala bych ho už dávno.

Premiéru už mám tedy za sebou a dopadla moc dobře :-)

Pro ty, co se zatím také ještě neodvážili, tu mám návod, jak na něj.




POTŘEBUJETE

  • 30 bezových kvítků
  • 80 g kyseliny citrónové
  • 2 kg cukru
  • 2l převařené vody



Než se vydáte na sběr kvítí, převařte si 2l vody, aby Vám stihla vychladnout.

Kvítka trochu opláchněte.
Ne moc, ne málo.
Pil na bezu prý dělá chuť sirupu.
Ale když je ho moc, může vyvolat alergii i u nealergiků.

Já si napustila mísu vody a s každým kvítkem jsem v ní "zamávala" sem a tam.
Poté jsem nechala okapat.




Omyté a okapané kvítky jsem naskládala do 5l sklenice.
Zalila jsem to 2l převařené a vychladlé vody a zasypala 80 g kyseliny citronové.

Tento nálev se nechá 24 hodin stát v chladnu.
Já nějak prohrávala boj s časem, takže mi nálev stál dokonce 48 hodin, ničemu to dle mého nevadilo.


Poté je potřeba slít přes plátýnko (já slévala přes textilní plenu) do velkého hrnce a přisypat 2 kg cukru.

Celý roztok zahřívejte na plotně, občas promíchejte, dokud se cukr nerozpustí.
Jakmile začnou k hladině stoupat bublinky sundejte z plotny a nalévejte do vysterilizovaných sklenic.
Pořádně utáhněte a otočte dnem vzhůru.
Takto ponechte až do vychladnutí.






Sirup mi vyšel dost silný, takže stačí opravdu jen trochu a vynikající drink je na světě.
Jestli ho smícháte s vodou nebo si uděláte limonádu pomocí sodovky, je už na Vás :-)

Dobrou chuť.



Vaše Lady Tattooch

3 komentáře:

  1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  2. Zdravím, taký už bezinkový sirup dělám asi čtvrtou sezónu a je vždy neodmyslitelnou součástí začátku léta. Pro zjemnění přidávám rozkrájený citron i pomeranč. Sirup si obvykle necháváme na zimu, kdy je více nemocí a stejným způsobem dělám také sirup z meduňky a máty, které je teď dost a dost. V těchto parných dnech je perfektní na osvěžení (mentolová chuť), vyzkoušejte. Jinak děkuji za další skvělý příspěvek, sleduji váš blog pravidelně a moc mě inspiruje. Včera jsem zkoušela jak závin s tvarohovou náplní, tak trhaný chleba na synovu oslavu. Měly velký úspěch. Stejně tak šití je i mou závislostí, ovšem co jsem se vrátila do práce, je pro mě naprosto nemožné se k němu dostat. Proto se těším na prázdniny, že snad častěji usednu k mému miláčkovi. Díky moc a už se těším na další příspěvek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za milá slova! To se tak krásně čte, že u mě nacházíte inspiraci. Je to balzám na duši :-) Jinak máme toho asi hodně společného. Vidím se hlavně v tom nedostatku času na šití, kvůli návratu do práce. Je to děs :-( Také doufám, že to přes prázdniny bude lepší. Sice budu muset chodit stále do práce, ale alespoň odpadnou kroužky, které děti navštěvují a které nám vždy "sežerou" celé odpoledne... PS: čtete mi myšlenky - zrovna se chystám na meduňkový sirup. Mátu mi bohužel napadly mšice :-(

      Vymazat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.