pátek 16. prosince 2016

Pro kamarádku...


Rok se s rokem sešel a moje kamarádka Dáda opět slavila.

Loni jsem jí přichystala TOTO.

Letos se mé šicí umění už trochu posunulo, 
takže kromě košíčku a kosmetické taštičky vznikla i kabelka, 
omotávací nákrčník a jako bonus polštářek ;-)

Písková je její barva a s černobílou tvoří slušivou kombinaci.

Na konci článku máte opět odkazy, 
jak na jednotlivé kousky.
I když pro pravidelné čtenáře je to už ohrané opáčko :-)))




Ano ano, vidíte dobře...
Je to křivota sama, ty švy.
Jak na uších, tak i na tom zipu.

U uší mě strašně zlobily nitě 
a zip byl prvotina, 
tak se to na něm podepsalo...

Ale tak žádný učený z nebe nespad, 
kamarádce se i tak líbila :-)






NÁVODY:

Košíček šijeme TAKTO.
Taštičku TAKTO.
Kabelku TAKTO 
(jen jsem teď přidala všitý zip, ten Vás taky někdy naučím :-)).
Polštářek TAKTO.

Všechno už z mých článků znáte, 
tak jen abyste to nemuseli hledat.

Novinkou je ale OMOTÁVACÍ NÁKRČNÍK
což je super vychytávka!

Kdo je členem nějaké FCB skupinky o šití, 
určitě důvěrně zná.
Nedávno se tam s těmito nákrčníky strhla úplná mánie.
A ani se nedivím.

Je to praktické, slušivé 
a na jeho ušití nepotřebujete mít ani úplet. 
Stačí nepružné plátno, 
které je cenově dostupnější 
a vzorů je dnes na trhu nepřeberné množství.

Dospodu pak nějakou pěknou chlupatinku, 
aby to krásně hřálo :-)

A hlavně - je to úúúplně jednoduché a zvládne to i opravdový začátečník!

Šila jsem ho podle tohoto návodu (viz obrázek níže)
který jsem stáhla někde na FCB.
Určitě se nechci pasovat za autora návodu, 
ráda bych zmínila, 
kdo tento přehledný a srozumitelný obrázek stvořil, 
ale uložila jsem si ho už před časem, 
takže bohužel nevím :-(

Každopádně za něj moc děkuji!



Na obrázku jsou knoflíky dva, to nevím proč.
Já dávám jen jeden, 
a to na tu stranu, jak je poutko.
.
Snad je to pro Vás z obrázku pochopitelné.
Kdyžtak ještě můžete mrknout SEM
tam je postup také krásně nafocený :-)




Pak už jen stačí naučit se šálu motat.
Ale i to je jen o cviku.
Na začátku se můžete řídit tímto návodem:
Zdroj: https://cz.pinterest.com/pin/142285669456021490/

Tady jsem se obětovala 
a nafotila i na sobě, což dělám nerada...
Takže mě si radši moc nevšímejte :-)



Dárečky snad udělaly radost.

Už musím pomalu začít vymýšlet, 
s čím se "blejsknu" z rok :-))



Vaše Lady Tattooch

17 komentářů:

  1. Děkuji za další skvělou inspiraci ;)...ráda se k Vám vracím :) Kamila

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji Kamčo, jsem ráda, že inspiruji a ještě radši, že se vracíte!

      Vymazat
  2. Nádherné!!!! Dárečky se budou 100% líbit! ;-) můžu poprosit? Rozměry na šátek jste použila jaké? Děkuji! Děkuji také za nádherné inspirace! Je to vše naprosto boží!😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, je to plné chyb, křivé stehy a tak, ale dělané s láskou! jinak ten rozměr je uvedený na tom obrázku délka je 140-150 cm (já dělala 140, neměla jsem delší látku, ale udělala bych příště asi těch 150) a výška 30-40 cm (já dělal 35 cm) :-)

      Vymazat
  3. Ty jsi sikulka! Ja jsem se sitim teprve v zacatcich, jeste se s tim trochu trapim, tak doufam, ze jednou budu take schopna usit takovou nadheru. :) chvalim vkusny vyber latek. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem také stále na začátku. A myslím, že hlavně na kabelce je to dost vidět, takže i já se stále trápím :-) Ale ono je hezké se trápit pro kamarádku, která všechny chyby promine :-) Tak nám držím palce, ať se trápíme, co nejmíň :-)

      Vymazat
  4. Opäť nádherné šitie, ja tam veru chyby nevidím. Určite bola kamarátka "celá bez seba" (teda ja by som bola)z toľkých super darčekov, aj farebne u mňa za "1".
    Ten nákrčník je perfektný, keďže FB nepoužívam, vidím ho prvýkrát a úplne ma očaril. Mám rada šály, stále musím mať niečo na krku :-)
    Pá, pekný víkend!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nákrčník je, Aďka, vážně super! Teď na studené dny naprosto ideální, člověk se do něj krááásně "zavrtá". A nejlepší na něm je, že ušití je úplně primitivní.

      Vymazat
  5. Už se těším, až se zase dostanu ke stroji. Dnes jsem šila čepici a nákrčník dle tvého návodu. Sem tam trochu křivé, ale i tak se mi líbí. A hlavně se líbí synovi. Díky za tvé návody.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Křivoty z věcí dělají originální kousky! Jsem moc ráda, že se podle návodu povedlo ušít!

      Vymazat
  6. Jste moje truhla inspirací.... Děkuji že se podělite i návody 😉 chystám se na salu , jen prosím poradíte kde koupit toho beránka?
    Jste úžasně šikovná 😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, Peťo! Jen s beránkem Vám asi moc neporadím. Já kupovala tady u nás v obchodě s metráží... Ale když tam dáte nějaký coral fleec, kterých je na trhu spooousta a v nejrůznějších barvách, tak to bude také super. Já teď šila 3 další jako Vánoční dárky a použila jsem právě coral fleece a je to paráda. Moc příjemné, hřejivé a díky velké škále odstínu to lze krásně sladit s vrchním vzorem ;-) Navíc, trošičku se obávám, co tomuto beránku udělá praní... U fleece už mám odzkoušeno, že drží :-)

      Vymazat
    2. Tak moc děkuji za radu, s coral fleecem mám též zkušenosti, šila jsem klukům nákrčníky a čepice a opravdu se nikdy neseperou😉
      A tu salu jste jinak šila z obyčejné bavlny? Já totiž mám na oblečení zkušenost jen s upletem a teplakovinou.

      Vymazat
    3. Ano, ano, obyč nepružné plátno. Na téhle šále je právě dobré, že není potřeba úplet, jak se to motá, nemusí to pružit :-)

      Vymazat
  7. Máte úžasné stránky a ještě úžasnější tvoření..:-) Děkuji za všechny návody! Jen..můžu mít, možná hloupý dotaz? Jsem v šití úplný začátečník, ale šála mě nadchla.. jak mám látky k sobě přiložit rubem tak, aby mi po obrácení vzniknul ten okraj beránkový? Budu sice dávat coral fleece, ale líbí se mi ten okraj.. poradíte prosím? Asi jsem natvrdlá..;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den a moc děkuji za milá slova! Látky vždy dejte pěkným na pěkné (tedy lícem na líc), zašijte, nechte si otvor na protočení a když to tím otvorem protočíte, tak máte látky pěkným z obou stran na vrch :-) Pak zašijte ten otvor a já pak ještě celou šálku po obvodu prošiji, cca 3 cm od okraje (tady u té v článku jsem to ještě nedělala, ale osvědčilo se to). Tím si zajistíte, že bude šálka pěkně držet tvar a ty okraje budou právě pěkně fleecové :-)

      Vymazat
  8. Dobrý den, jsem podobný šicí nadšenec jako vy a ten obrázek nákrčníku je s největší pravděpodobností z mého blogu. Udělala český návod podle toho německého. Pokud bude někdo chtít, najde ho celý tady :) http://www.nitevsude.cz/satek-sala-nebo-nakrcnik-navod/

    OdpovědětVymazat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.