úterý 3. května 2016

Kolová sukně


Zatím jsem toho až tolik nenašila, ale i z toho mála, co mám za sebou, musím říct, že tento typ sukně to u mě mezi sukýnkami vyhrává.

Je taková bohatá, pěkně nařasená a HLAVNĚ, když se zatočíte, krááásně se "nadzdvihne" a poletuje ve vzduchu :-)
Pokud máte malou parádnici jako já, tak to je věc, kterou ocení především :-)

Sice je pravda, že je trochu větší spotřeba látky, pokud sukni chcete z jednoho dílu, tedy beze švů,  ale čert to vem :-)



Materiál by šel asi vybrat vhodněji.
Toto je teplákovina. Navíc vyteplená.
Kupovala jsem jí Štěpánkovi na tepláčky (s těmi se Vám brzy také pochlubím) a kus mi zbyl, tak jsem spíchla sukni.

Vhodnější by ale asi byl slabší úplet nebo prostě plátno. 
Není totiž potřeba, aby látka pružila.

Koho by zajímalo, jak "kolovku" ušít, dole je návod :-)







JAK NA KOLOVOU SUKNI


Základem je čtverec látky, který přeložíte napůl a pak ještě jednou přeložíte na půl.
Budete mít tedy 4-vrstvý čtverec látky.

Na ten přiložíte tuto šablonu, přičemž horní levý roh je místo, které bylo před složením střed látky:

Šablona je vlastně 1/4 výsledné sukně.

RŮŽOVÁ ŠIPKA = obvod boků, resp. zadečku, no prostě toho nejširšího místa, přes které budete sukni svlékat + cca 5 cm (kdyby jsme náááhodou přes ten zadek ještě trochu přibraly :-))), to celé děleno 6,28

Takže pokud jsme modelka a máme přes boky 90 cm bude to (90 + 5)/6,28 = 15,13 cm.

MODRÁ ŠIPKA = délka sukně
Ta je na Vás, podle odvahy ;-)

Postupy výpočtu poloměru menší výseče se na internetu různí.
Já si vybrala tuto výše popsanou metodu a jsem spokojená.
Sukýnka je akorát.


Výsledkem bude toto:



A po rozložení látky vypadá základ na sukýnku takto:



Většinou švadlenky do pasu našívají nějaký náplet, nebo tunýlek pro protažení gumy.
Já jsem nic nenašívala.
V pase jsem sukni jednoduše zahnula na šířku gumy a gumu provlékla.

S tím je potřeba počítat už na začátku a udělat si sukni o to zahnutí delší.

Obvod sukýnky jsem také chtěla zahnout, ale ve finále jsem po začistění okrajů cik-cak stehem zjistila, že to stačí a nechala jsem to tak.

Látku jsem objednávala na Dům látek.
Ale koukala jsem, že tuto modrou už nemají.
Mají jí teď ale v ŠEDÉ, která je dle mého hezčí.
Na sukýnce se to ztratí, ale u Štěpových tepláčků bohužel ta modrá varianta působí trochu "pyžamově" :-(
No škoda, že šedá, v době kdy jsem objednávala, nebyla...

Ale není všem dnům konec :-)))



Určitě to není poslední sukýnka tohoto typu, co jsem ušila.
Mám už nastřihlou i jednu z plátna, tak se těším, jak bude vypadat ta.
Určitě se pak pochlubím nějakou fotečkou :-)
Buď tady nebo aspoň na Instaramu.


Vaše Lady Tattooch

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.