neděle 15. května 2016

Zapečený "trhací" chleba


Dnes mám pro Vás VELKOU mňamku!

Možná budete znát, protože tenhle zapečený chleba je na internetu docela v kurzu.
Aspoň já jsem na něj narazila už několikrát a moc mě lákal.
Jednou jsem ho ochutnala u známých, kde jsem se přesvědčila o tom, že internet nelhal, a že tenhle chleba vážně stojí za to!

Teď jsem se konečně odhodlala ho otestovat i ve své kuchyni.
Tak si dáme recept!


POTŘEBUJETE:
  • menší bochník chleba (nejlépe 1-2 dny starý)
  • 100-200 g anglické slaniny (kdo by nechtěl tak hřešit, může vyměnit za šunku)
  • 200 g tvrdého sýra (já dávala goudu)
  • jarní cibulku
  • 100 g másla
  • 2-3 stroužky česneku
  • čerstvý rozmarýn (pokud nemáte, nic se neděje)
  • pepř, sůl




POSTUP:

Anglickou slaninu pokrájíme na malé kostičky, sýr nastrouháme na hrubém struhadle a cibulku pokrájíme na kolečka. 
Touto směsí plníme chleba, který jsme si předtím rozkrájeli do mřížky. 
Dávejte si pozor, abyste chleba dole neprokrojili skrz, to by se Vám rozpadl.

Směs pěkně vměstnáváme do chleba.
(než začnete plnit, přendejte si bochník do pekáčku na alobal, s naplněným už by se špatně manipulovalo)

Naplněný chleba přelijeme rozpuštěným máslem smíchaným s utřeným česnekem, nasekaným rozmarýnem, pepřem a solí.

Chléb pevně zabalíme do alobalu a pečeme 20 min na cca 180 stupňů.
Poté alobal rozbalíme a chleba pečeme ještě dalších 15 -20 min "otevřený".






Počáteční rozkrájení bochníku do mřížky umožnilo chleba nejen pěkně rovnoměrně naplnit, ale i ve finále při konzumaci odtrhávat  "akorátní" sousta.
Proto mu říkám "trhací" - příbory nejsou potřeba, prostě trhejte :-)

Výsledné propojení všech výše uvedených ingrediencí je božské!

Skvěle jím můžete pohostit návštěvu.
Úžasně se hodí i na grilovačky - buď jako předkrm nebo i jako příloha k ugrilovanému masu.
A nebo si ho prostě udělejte jen tak!

Přeji dobrou chuť!


Vaše Lady Tattooch

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.