pátek 22. dubna 2016

Moje dortová premiéra


Dort MÉ VLASTNÍ VÝROBY si na svou premiéru musel počkat 32 let.
Ano, až v tomto věku jsem sebrala veškerou odvahu a pustila se do něj :-)

V kuchyni totiž nejsem žádná extra přebornice a cukrářské umění je pro mě tak trochu španělská vesnice.
Svou dortovou neschopnost jsem doposud maskovala tím, že jsem vlila těsto na nějaký běžný koláč do dortové formy, trochu dozdobila a tvářila se, že jsem upekla dort :-)

KLASICKÉ narozeninové dorty jsem vždycky řešila cukrárnou, nebo nějakou šikovnou kamarádkou.

ALE...

... ten pocit, že mé dítě sfoukne v den svých narozenin svíčky z MÉHO výtvoru, dělaného s láskou jen pro něj, ten mě tedy lákal hodně.
Tak jsem to prubla ;-)

A jak už jsem slibovala v TOMTO článku o oslavě, tady je recept.


Recept na korpus i na krém mám od své kamarádky Dády, která to s dorty vážně umí.
Ještě jednou jí tímto moc děkuji.
Nejen za recept, ale především za cenné rady!

Korpus:
(na formu o průměru 26 cm)
  • 5 vajec
  • 200g cukru krystal
  • 250 g polohrubé mouky
  • 100ml vlažné vody
  • 100ml oleje
  • kypřící prášek

Žloutky utřít s cukrem do sněhu. 
Poté přidat olej a vodu a přisypávat mouku s kypřícím práškem. 
Nakonec opatrně vmíchat sníh z vyšlehaných bílků.

Dělala jsem jeden světlý a jeden tmavý korpus. U tmavého jsem přidávala 2 lžíce kakaa. Nebo můžete klidně přidat ořechy atd. Vše je ale potřeba přidat ještě než vmícháte sníh, aby těsto zůstalo nadýchané.

Pekla jsem v předehřáté troubě na cca 180 - 200 stupňů asi půl hodiny (nevím přesně, zkoušela jsem špejlí).

Korpusy jsem si upekla den předem a nechala přes noc "odpočnout".





Krém:
  • 750 ml smetany ke šlehání
  • 1 puding Dr. Oetker Créme Olé (jedná se o puding, který se připravuje BEZ VAŘENÍ - to je důležité!)
Příprava krému  je opravdu jednoduchá a krém takto vytvořený je velice chutný a jemný.
Není to takový ten "hutňák" jako obvyklé máslové krémy.

Stačí do 3/4 l vychladlé smetany vsypat 1 pudingový prášek a vyšlehat.

Připravovala jsem si krém světlý (z vanilkového pudingu) a tmavý (z čokoládového pudingu).
Krásně mi vystačily na promazání všech vrstev.

Navrch dortu (tedy takové to potažení) jsem ale použila klasický máslový krém (uvařený normální puding vyšlehaný s jedním změklým máslem), protože jsem potřebovala, aby mi dort pěkně zatuhl, což s krémy ze smetany není až tak možné. Ty mají pořád stejnou konzistenci.



Korpusy jsem rozřízla napůl a vrstvy promazávala jahodovým džemem a krémy + mezi jednu vrstvu jsem vložila na kousky nakrájené čerstvé jahody.

Lituji, že jsem jahod neměla víc, krásně dort osvěžily.
Určitě by nevadilo, kdyby jich tam bylo víc.
Tak příště :-)


Musím přiznat, že finální "pomatlávání" krémem byl asi úkol nejtěžší.
Jak je vidět, není to dokonalé.
Prosvítají mi vrstvy.
Nezachránil to ani kokos, kterým jsem boky "obalovala", ale myslím, že oslavenkyni to vlastně vůůůbec nevadilo :-)




Dort sklidil úspěch.

Všichni ho chválili, i když vím, že by mi stejně asi nikdo "naférovku" do očí neřekl, že není dobrý, znáte to :-)
Ale úplný propadák to myslím nebyl, takže jsem spokojená :-)

Ještě tedy musím přiznat barvu, že výše uvedený dort vlastně nebyl tak úplně můj první.

Jelikož jsem z toho byla vážně nervózní a nechtěla jsem tenhle experiment nechat až na poslední chvíli, upekla jsem týden před oslavou jeden malý zkušební.

Postupovala jsem stejně, jen jsem použila menší formu (17 cm) a tím pádem i menší množství, konkrétně 2/3, ingrediencí na korpusy.

Vypadal takto a už jste ho mohli zahlédnout u mě na INSTAGRAMU:



Vaše Lady Tattooch


2 komentáře:

  1. Tortička sa vydarila a hlavne, že sa páčila a chutila oslávenkyni.
    Ja rada pečiem nielen torty, o týždeň musím upiecť dve tortičky, už sa teším...
    Prajem krásny deň,
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jééé, tak to Vás obdivuji! Pro mě je pečení takové "nutné zlo". I když na druhou stranu je fakt, že sledovat ty boule za ušima a spokojené výrazy strávníků mi ty trable s pečením dokonale vynahradí ;-) Tak ať se Vám dortíky vyvedou a chutnají!

      Vymazat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.