čtvrtek 22. ledna 2015

Jak na dietu + 1. jídelníček



Jak už jsem psala TADY ve svých novoročních předsevzetích, dieta není něco, s čím bych chtěla začít, ale je to něco, co je součástí mého života už od léta.
Konkrétně v srpnu přišel ten zlomový okamžik, kdy jsem si řekla DOST!
Neříkám, že jsem byla nějaká extra tlusťoška, ale spokojená jsem teda rozhodně nebyla.
Prostě jsem byla celý život zvyklá na nějakou váhu (cca 58 kg) a ta odešla s mým prvním těhotenstvím a ne a ne se vrátit, místo ní se u mě zabydlelo mých 64 - 65 kg ...

Nejvíc mě štvalo to, že moje skříň byla plná hezkých věcí, které mi ale byly malé. No malé, jako samozřejmě jsem je oblékla, ale jak to vypadalo a jak jsem se v nich cítila - teda spíš necítila....
Postupně jsem se halila do věcí volných, jak já říkám maskovacích, které se mi ale nelíbily.
A tak se to ve mě nějak zlomilo a vyhlásila jsem válku svým špekům.
Úplnou náhodou se na svoje nadbytečná kila v té době naštvali i moji dva kamarádi, což bylo skvělé! Hodně mi pomohli s jídelníčkem (oni to totiž brali opravdu zodpovědně a stráááášně moc mě motivovali). A hlavně to, že jsem si měla o dietě s kým pokecat, poměřit výsledky atd. byla a je paráda!

Takže pokud patříte jako já k věčným "zítrajářům" (= a tak dneska se ještě nacpu a začnu od zítřka), nebo "pondělkářům" (= začnu až od pondělí, ta je takový pěkný den na začátek), koukejte se na sebe pořádně naštvat a začněte prostě hned!!! 

Připravte se na to, že se najde spousta lidí, kteří Vám to dají sežrat a výroky jako: "Proč jako držíš dietu? Vždyť to nepotřebuješ." nebo "Diety jsou nesmysl, jíst se má všechno!" atd. se Vás budou snažit odradit. Ale člověk se nad to musí povznést, většinou mám pocit, že je to tak trochu převlečená závist, že Vy už jste to zlomili a dali se do toho. Že už bojujete... 
Ty "pravý" Vás určitě podpoří, a když se po pár týdnech dostaví výsledky a budete slýchat stále častěji větu: "Nezhubla jsi???", bude Vám BOŽSKY!!!

Nebylo to ale vždycky úplně jednoduché. 
Manželovi jsem vařila "normální jídla" a dětem to co mají rády, takže to tu někdy neuvěřitelně vonělo a já se musela držet a neochutnat a uvařit si "to svoje".
Ale jak říkám, výsledek za to rozhodně stojí. Navíc manžel se pak ke mě s hubnutím přidal (jeho výsledky jsou skoro dvakrát takové co ty moje - no chlapům to jde vždycky snáz dolů), tak už vařím zvlášť jen dětem a né vždycky, spousta jídel je v mé verzi zdravější, ale zároveň i výživná, takže se prostě ozdravil jídelníček celé naší rodiny, rozhodně nám to prospělo!

Takže dnes to bylo tedy s trochu delším úvodem, abyste věděli, jak to s dietou mám a proč jí držím.
Podařilo se mi z mých skoro 65 kg, které jsem měla v srpnu, shodit na mých současných 57 kg. Je to tedy za cca 6 měsíců něco mezi 7-8 kg (takže žádná extra rychlost, ale pěkně pomalu a postupně). Ale teda poslední měsíc (no Vánocemi to začalo) už stagnuji, protože už hodně hřeším. Přijde mi ale, že kila jsou zhublá kvalitně, protože to hřešení se na váze nijak neprojevuje, pořád jsem na těch 57 kg. Ale chtěla bych se dostat na cca 55 kg, a proto se zase vracím ke svým jídelníčkům a Vy, které špíčky taky už nebaví, se doufám přidáte.
Snad v nich naleznete aspoň trochu inspirace, a já se tím psaním o nich aspoň také zase nakopnu.
Nebudu je přidávat denně, to bych asi nestíhala, ale budu se snažit, co nejčastěji, ať máte z čeho vybírat :-)

UPOZORŇUJI, ŽE NEJSEM ŽÁDNÝ VÝŽIVOVÝ SPECIALISTA!!!
Pokud někdo do těchto věcí vidí, tak se asi někdy bude chytat za hlavu, co to tu píši za bláboly. 
Jedná se o MOJE jídelníčky, jím je JÁ a nikoho k tomu nenutím a netvrdím, že takhle je to SPRÁVNĚ! 
Já jen tvrdím, že to funguje a že jsem po tom zhubla :-)
To jen abychom si rozuměli :-))))

Jinak chodím i 3x týdně cvičit (2x na pilates + 1x posilování na Vibrostation).
Cvičení je fajn, pěkně zhublou postavu zpevní, a jak člověk shodí špeky, tak se ty svalíky docela i vyrýsují, ale pořád si myslím, že v jídle je základ.

Takže tady je první jídelníček:

Jím 6 x denně, cca po 2,5 až 3 hodinách (interval mezi jídly by neměl být delší než 4 hodiny).

  • SNÍDANĚ (měla by být do 1 hodiny od probuzení)
50 g cornflakes (takové ty kukuřičné čisté ničím neochucené) + 0,25l mléka (já dávám normálně polotučné) + sladím to mléko necelou lžičkou medu


  • SVAČINA
1 větší nebo 2 menší jablka
  • OBĚD
150 g vařeného hovězího masa (hovězí zadní - vážené za syrova) + 200g brambor, také vařených + je možné doplnit třeba vařenou mrkví


  • SVAČINA

Tvaroh Ovofit + 2 plátky knackebrotu (nejlépe žitného)



  • VEČEŘE
Obložené knackebroty - 3 knackebroty + slabá vrstva Lučina Linie + 50 g tvrdého sýru 20% + 100g šunky (podíl masa min 90 % !!!) + 1ks nějaké zeleniny


  • DRUHÁ VEČEŘE (měla by být min. hodinu před spaním)
Vaječná omeleta - 1 celé vejce + 4 bílky a k tomu 2 plátky knackebrotu, můžete i nějakou zeleninku


Kdykoliv je přes den hlad,zahánět ho zeleninou. 
Vypít min. 2l neslazeného nápoje.
A sníst během dne 30 - 40 g nesolených, nepražených ořechů (já je zobu večer u TV - oni docela zasytí, takže mě pak nehoní mlsná :-) Nejradši mám vlašáky a mandle.

Během dne si dávám 1-2 kafíčka - bez nich to u mě nejde. Sladím je umělým sladidlem a u nich si teda neodpustím kondenzované plnotučné mléko, kafe bez tohohle mléka mě prostě nejede :-)

Vaše Lady Tattooch


Žádné komentáře:

Okomentovat