neděle 6. prosince 2015

Tečkované perníčky


Když máme tu druhou adventní, tak si dáme opět něco vánočního.
A co patří k Vánocům stejně neodmyslitelně, jako stromeček a dárky? 
No cukroví, resp. u nás perníčky :-)

Po mé loňské "perníkové" premiéře jsem zjistila dvě věci - uplácat těsto, vykrojit a upéct není až takový problém, ovšem ozdobit výsledné kousky už je problém poměrně velký (viz výsledek - předposlední fotka - loňského tvoření KLIK.

Letos jsem na to šla mazaně - pořídila jsem si lepší vykrajovátka, zkusila jsem i razítkovat a "tečkovala" jsem :-)


Vločková vykrajovátka jsem koupila na AliExpressu, ale dají se sehnat i u nás, například TADY.
Jsou určené primárně asi spíš na vykrajování z marcipánu, ale i na perníčkové těsto fungují znamenitě.



Také jsem na Ali narazila na tyhle sněhuláková razítka.
Opět seženete i u nás, třeba TADY.
Využila jsem je i při tvorbě adventního kalendáře.

Stačilo jen vyříznout kolečko, orazítkovat a upéct.


Musím říct, že perníčky vypadaly pěkně i bez jakéhokoliv zdobení.
Chvíli jsem váhala, jestli se mám do polevy vůbec pouštět.
Již zmiňovaný loňský průšvih mě dost odrazoval.
Nezachránila mě tenkrát ani kupovaná poleva v tubičkách.

Sebrala jsem ale všechnu odvahu a pustila se do toho.
U receptu na polevu jsem se inspirovala u Lucky z NESTO, její perníčky jsou vždycky jak ze žurnálu ( to razítkování jsem vlastně poprvé také zahlédla u ní).

Poleva:
  • 1 bílek 
  • pár zrníček soli 
  • zhruba 200g moučkového cukru 
  • 1 lžička škrobu Solamyl - nemusí být, ale já dávala
  • trošička citronové šťávy

I když byla poleva nádherné konzistence, tak mi s ní prostě nešlo "malovat" (ale chyba myslím není v materiálu :-)))
A tak jsem zkusila jen tečkovat a ono to vůbec nevypadalo špatně!

Ke zdobení Vám bude stačit jen tahle kovová špička a obyčejný igelitový sáček.



Tady ještě recept na těsto.
Mám ho od kamarádky maminky a je podle mě fakt BEST!

Těsto:
  • 40 dkg hl. mouky
  • 14 dkg mouč. cukru
  • 10 dkg másla
  • 2 vejce
  • 3 lžíce medu
  • 1 lžíce kakaa
  • 1/2 lžičky sody
  • 1 lžička perníkového koření
Těsto nechávám minimálně přes noc odpočnout v lednici.


Nejlepší kombinace na světe - káva + perníčky!

Za posledních 14 dní jsem je pekla už 4x a opět nám docházejí!
Jsme prostě "perníkožrouti"!

A jak loni, tak i letos by se pečení neobešlo bez mých věrných pomocníků:

VRCHNÍ ASISTENTKA
Musím jí moc pochválit, letos jí to už šlo vážně skvěle!


a

VRCHNÍ OCHUTNÁVAČ



Užijte si druhou adventní neděli!


Vaše Lady Tattooch

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.