pondělí 13. dubna 2015

Muffiny do školky


Jak víte z minulého článku (TADY), Baru slavila zhruba před týdnem 4. narozeniny.
A protože to je veliká událost, bylo potřeba to oslavit nejen doma, ale i ve školce.
A tak jsem připravila pro školkové kamarády nějaké to mlsání.

Když měla svátek nesla dětem TYHLE Oreo sněhuláčky a tentokrát jsme se pustily do muffinů.
Inspirovaly mě dvě sady košíčků a zápichů, na které jsem náhodou narazila v obchodě. 
Autíčkové a princeznové motivy mi totiž přišly jako dělané pro malé mlsouny.



O muffiny jsem se do té doby nikdy nepokoušela, a tak jsem poprosila maminy na Modrém koníku o nějaký ten receptík.
Všechny jsem pak poctivě testovala (chudák rodina - bylo u nás dost "přemuffinováno") a vítězně z toho vyšly tyhle dva recepty.
Dělala jsem jak světlé, tak tmavé, aby si každý přišel na své :-))


SVĚTLÉ MUFFINY:
  • 200g hladké mouky
  • špetka sody
  • 2 lžičky kypřícího prášeku
  • 115g cukru
  • jeden vanilkový cukr
  • ¼ lžičky soli
  • 1 vejce
  • 125ml podmáslí
  • 60g rozpuštěného másla
  • 100 g mléčné čokolády 
Postup:
Prosátou mouku smícháme se sodou, kypřícím práškem, cukrem a solí. Vejce rozmícháme v podmáslí, přidáme vanilkový cukr a nalijeme s rozpuštěným máslem do moučné směsi. Opatrně promícháme vařečkou jen do smísení a provlhnutí (v těstě budou hrudky). Na závěr zlehka vmícháme na drobno nasekanou čokoládu. Těstem naplníme košíčky na muffiny až navrch. Pečeme v předehřáté troubě na 180C asi 15-20 minut. 

Do pár těchto světlých muffinů jsem přidala místo nasekané čokolády lentilky. Ale teda moc se mi to neosvědčilo. Lentilky, asi jak jsou těžší, se mi usadily na dně a pak ani nešly muffiny pořádně oddělit od papírového košíčku.


ČOKOLÁDOVÉ MUFFINY:
  • 220g polohrubé mouky
  • 2 lžičky prášku do pečiva
  • 100g cukru
  • 130ml oleje
  • 170ml kefírového mléka
  • 2 vejce
  • 2 lžíce holandského kakaa
  • 100g bílé čokolády
Postup:
Smícháme mouku, cukr, prášek do pečiva a kakao. Přidáme 2 celá vejce, kefír, olej a pečlivě smícháme. Čokoládu si nakrájíme na droboulinké kousky a vmícháme vařečkou do těsta. Košíčky naplníme maximálně 1 cm od vrchního kraje, muffiny hodně vylezou. Opět pečeme na 180C cca 20 minut.


Po upečení šup s muffíkama do parádních košíčků, zapíchnout zdobítko a je hoovo :-)

Z každé dávky je cca 12 muffinů.
Barborka má ve třídě asi 27 spolužáků.
Stává se sice málokdy, že by přišli všichni, ale člověk nikdy neví. Tak jsem raději udělala celkem ze 3 dávek.
Do školky putovalo asi 30 "dortíčků" a ještě nám něco zbylo na domácí mlsání :-)



Doufám, že chutnaly.

Vaše Lady Tattooch

1 komentář:

  1. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.