sobota 15. dubna 2017

Velikonoční tvoření


Myslím, 
že Velikonoce můžu s klidem přidat 
na seznam věcí a příprav, 
které nestíhám :-/

V práci vrcholí daňová sezóna
a doma Štěpa láme rekordy v intervalech svých nemocí, 
které přicházejí stále častěji.
Kombinace vážně vyčerpávající...

Takže určitě to není tak, jak bych si představovala, 
ale "jakous takous" velikonoční atmosféru 
se mi doma snad trochu navodit podařilo... 



A je to opět hodně o tvoření.

Nejprve tedy pár foteček velikonočně-jarní výzdoby
a pak návody na všechno to tvoření!

Pěkné počtení!


Hyacint od kamarádky mi dělá velkou radost.

Nejen úžasně vypadá, 
ale úplně neskutečně krásně voní!
Krásně provoní celý interiér, 
kam se hrabou vonné svíčky :-)


Tulipány se u nás teď vyskytují prakticky nonstop.

Naštěstí je má Lidl, kde je kupuji, 
tak často v nabídce :-)


Trocha zeleně z jídelního stolu...
Travičku vypěstoval Štěpánek ve školce!




Trochu barev nám domů vnáší naše "výstavní zídka",
kde na provázek kolíčkujeme 
Barborky a Štěpovy výtvarné počiny.

Teď samozřejmě vše inspirováno Velikonocemi.
Něco tvořili doma, něco ve školce.





I na pondělní koledu už jsme s Barčou nachystány!

Tentokrát jsme sladké dobrůtky nacpaly do kelímků,
které stačí dozdobit oušky, nosánkem 
a fixem domalovat očka a fousky.
Ještě mašli pod krk a originální výslužka je na světě :-)




Kdo sleduje můj Instagram,
už měl tu čest se tam seznámit s těmito dřevěnými ušáky, 
které jsem vyráběla.




K jejich výrobě potřebujete akorát kus špalku,
z hnědého papíru potaženého pytlovinou vyrobíte ouška 
- ke špalku jsme je přilepila tavnou pistolí,
stejně jako očička a čumák, 
které jsou z vatových kuliček koupených v papírnictví :-)



Barvení vajec jsme letos pojali trochu netradičně.

Především se mi nepodařilo sehnat bílá vajíčka, 
na kterých barvy a nálepky vyniknou nejlépe :-(

A tak nám místo vajíček od slepiček musela posloužit vajíčka plastová... 
A ve finále to byla velká zábava.
Žádné rozbité kousky, žádné vaření, či vyfukování.

Kamarádka mi poradila, 
že nálepky, které se lepí pomocí vody, 
skvěle drží i na těchto "plasťákách".

Tak jsme se do toho hned vrhli.




Zábava veliká, 
výsledek moc hezký!



A když už jsem měla nakoupena čistě bílá vajíčka,
hned mi v hlavě bleskl nápad na ubrouskovou techniku.


Byla to má ubrousková premiéra 
a překvapilo mě, jak je to jednoduché.


Myslela jsem, že je potřeba několik druhů nátěrů 
- podkladový, vrchní a nějaký lak na závěr.
Omyl, dneska už koupíte "vše v jednom"!

Stačí jen vajíčko natřít, přiložit ubrousek 
- všechny zkušené ubrouskářky vědí, 
že použijeme jen tu vrchní slaboučkou vrstvu ubrousku s motivem
opět přetřít.

A je to!



Ve spojení s peříčkovými ubrousky 
vznikly myslím originální kousky.








Když už jsem měla ta bílá vajíčka 
a hlavu plnou peříček, 
zrodil se další nápad.

Tentokrát opravdu žádné velké tvoření, 
prostě jsem jen kropenaté pírko 
přilepila tavnou pistolí k vajíčku a pověsila.
Výhodou plastových vajíček totiž je i to, že mají poutka.

Na našich větvích v obýváku jim to moc sluší.


Společnost jim dělá zajíček, 
kterého jsem Barborce ušila z velikonočního ubrusu :-)

Postup podobný jako u TĚCHTO panenek.



No a když už jsem měla k dispozici 
to zázračné lepidlo na ubrouskovou techniku a ty pírka, 
zkusila jsem to spojit dohromady.

Pár vajíček jsem vyfoukla 
a pírka na ně přilepila.

Byla jsem k tomuto pokusu celkem skeptická, 
ale vyšlo to!
Pírka drží perfektně, 
krásně k vajíčku přilnula 
a lepidlo i celkem zvýraznilo jejich barvu.






Tak tolik naše velikonoční přípravy!

Zapomenout se nesmí ani na pomlázky, 
které mají kluci upletené už od loňska.

Jen je bohužel nebudou moc uplatnit v takové míře, 
jak si plánovali :-/


Štěpovy velikonoční radovánky překazila opět nemoc.

Jak jsem psala na začátku, 
poslední půlrok se v tom opravdu plácáme...
Nezabírají žádné lékařské ani alternativní způsoby léčby...
Stále je "na kupě" :-/

Tak nastavíme prdelky aspoň my s Barčou...

Abych mu to vynahradila, 
nechám se dobrovolně vyšlehat klidně i několikrát za den ;-)





Všem Vám přeji 
KRÁSNÉ VELIKONOCE!


Vaše Lady Tattooch

8 komentářů:

  1. moc pěkné tvoření ,peříčka -vajíčka super nápad :)
    stolek v obývacím pokoji nemá chybu
    krásné pokoukání díky Věra

    OdpovědětVymazat
  2. Nádherné veľkonočné tvorenie, šikovne si zvládla aj servítkovú techniku, gratulujem. Úplne ma ale dostali tie hnedé vajíčka s nalepenými pierkami, krása...
    Prajem celej rodinke krásne veľkonočné sviatky, babám veľa vody, chlapom milú výslužku a Štepánkovi skoré uzdravenie!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji Aďka! Mě pírková vajíčka taky mile překvapila! Na to, že to byl jen takový experiment je výsledek moc hezký! To lepidlo je zázrak :-) Krásné Velikonoce přeji i Vám na Slovensko!

      Vymazat
  3. Nádherné fotky .....Přeji krásné Velikonoce .... Marki

    OdpovědětVymazat
  4. Krásná inspirace pro příští rok. Moc se mi líbí ty s přírodními peříčky. Pohodové dny a hlavně konec nemocem, Kája.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj, vložila jsem na poslední chvíli, takže inspirace opravdu až napřes rok :-) Moc děkuji!

      Vymazat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.