čtvrtek 10. března 2016

Sukýnka a baťůžek


Pamatujete ještě na věci pro Amálku, které jsem šila (KLIK)?
Zbyl mi kousek zvířátkové látky, tak jsem Barče spíchla sukýnku a baťůžek.



Obojí je velice jednoduché a zvládnou to i úplný začátečníci a amatéři.
Jsem toho živým důkazem :-)
Důležité vždycky je sehnat si srozumitelný návod.

A ten se Vám pokusím dát:-)

Jak jsem zmínila, jsem na začátku a navíc samouk, učící se formou "pokus-omyl", takže pokud se nějakému profíkovi bude zdát můj popis trochu natvrdlý a nesmyslný, předem se mu omlouvám :-)))



JAK NA SUKÝNKU

Na sukýnku budete potřebovat jen širokou gumu a pruh látky.

Délku gumy si změříte podle obvodu v pase a látku musíte mít 2x delší než gumu, aby došlo k nařasení.
Budete tedy potřebovat obdélník látky, jehož délka bude 2x guma (tedy 2x obvod v pase) a výška bude podle toho, jak dlouhou chcete sukýnku mít + cca 4 cm na založení.
Na obou stranách zakládám 2x, aby byl okraj pěkně začištěný a netřepil se.

Já jsem řasila tak, že jsem horní okraj prošila jednoduchým stehem (nastavila jsem si ho tak, aby byly stehy pěkně dlouhé a dost od sebe) a pak jsem tahala za jednu z nitek a látka se řasila.
Když se nařasila na délku gumy, přišila jsme jí na gumu cik-cak stehem.

Ale příště bych postupovala jinak.
Řasila bych pomocí pružné nitě.
Tak, jako když děláte žabičování, kterého jsme bála, ale které je ve skutečnosti velice jednoduché.
Stačí do spodní cívky u stroje navlíknout pružnou nit a šít obyčejným jednoduchým stehem.
Ze stroje Vám "leze" látka krásně nařasená :-)



JAK NA BAŤŮŽEK

Nebudu se tvářit, že jsem postup vymyslela a rovnou přiznám, že jsem se držela TOHOTO fotonávodu.
A ač je tento typ baťůžku velice snadný na ušití, ne všechny návody, co jsem našla, byly srozumitelné.
Tady je myslím vše pěkně vidět krok za krokem.

Batoh jsem už zkoušela i z kočárkoviny, která je na to dle mého ideální. 
U té stačí je jedna vrstva.
Například TADY mají pěkný výběr.

Tento kousek jsem ale šila z klasické bavlny.
Ta by byla ale asi moc slabá, tak jsem zvířátkovou látku ještě podšila pevnějším bílým plátnem, které jsem měla doma :-)





Malá parádnice je spokojená!
Sukýnku tahá téměř neustále.
A když dostala baťůžek, musela s ním i spát.
Jako ne vedle něj, musela ho mít na zádech :-)))

To mluví za vše...

Příště se chystám na sukýnku přidělat i spodní kanýrek, tak se Vám zase pochlubím, jak to dopadlo ;-)


Vaše Lady Tattooch

2 komentáře:

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.