čtvrtek 31. března 2016

Jak jsem se poprala s úpletem...


Pro ty co se šitím nezabývají by bylo asi dobré objasnit, co že to ten úplet je.
Jedná se o pružnou látku, z které máte například čepice, trička, tepláčky apod.

V šití je pro mě práce s tímto materiálem zase trošku vyšší level, kterého jsem se docela dlouho bála.
Zjistila jsem ale, že to není až taková věda, a že na to stačí i úplně obyčejný stroj, když si vhodně vyberete steh :-)

Pro začátek jsem se pustla do čepice, nákrčníku a tepláčků.
Tepláčky jsou takový ten "nasrávačkový" střih, nebo teda aspoň pokus o něj :-))
A aby to bylo spravedlivé, tak jsem tuhle trojkombinaci ušila jak Barče, tak Štěpkovi.

Opět připojím i nějaký ten návod, pro ty, kteří by se do toho také rádi pustili, ale zatím spbírají odvahu a zkušenosti :-)





JAK NA NÁKRČNÍK

Nákrčník jsem šila podle TOHOTO návodu.
Jen nevím, zda ho všichni uvidíte, protože je z jedné Facebookové skupinky o šití (na které jsme mimochodem závislá).

Kdyby ne, dá se na internetu dohledat spousta návodů na nákrčníky, například TADY, TADY nebo TADY.



JAK NA ČEPIČKU

U čepičky se můžete řídit třeba TÍMTO střihem, nebo si jednoduše střih vyrobte. 
Obkreslete čepici, co Vám sedí (+ cca 1 cm na švy).

Postupovala jsem opět podle návodu z facebooku, TADY.
Pokud by se někomu nezobrazoval, pěkně nafocený postup je i TADY.




JAK NA KALHOTY

U šití kalhot jsem nevyužívala žádný střih.
Jednoduše jsem si na látku rozložila tepláčky, které nám sedí, přidala cca 1 cm na švy a vystřihla.
A dopadlo to celkem dobře, kalhoty sedí oběma pěkně.

Jak už jsem psala v úvodu, jedná se o tzv. "nasrávačky", tedy takový ten typ, který trochu plandá mezi nožkama.
Určitě znáte.

Tento střih má své fanoušky, stejně jako své odpůrce.
Já osobně si myslím, že nejvíc sluší malým prďolínům, kteří nosí plínky. 
Na nich je to bomba :-)

Tento typ kalhot je možné ušít pouze ze dvou dílů - předního a zadního. 
U předního dílu vždy dělám nižší sed.
Přední díl tedy navrchu trochu sestřihnu do oblouku.
Kalhoty pak lépe sedí.

Při šití můžete postupovat podle TOHOTO videonávodu.
Tam je náplet jak v pase, tak dole u nohavic. 
Já u těchto kalhot dávala náplet jen do pasu a do něj ještě navlékla gumu, samotný náplet by kalhoty neudržel...




Na látku bohužel odkaz nemám, kupovala jsem u nás v obchodě.
Je ale super v tom, že je zespodu jakoby vyteplená, takže na jaro ideální záležitost!

Při šití všeho jsem používala obyčejná "cik-cak" steh (takový ten zubatý).
Můj stroj nabízí několik overlockových stehů, ale mě se osvědčilo toho, i když to určitě není správné.

Ale drží to, pruží to, tak neber to :-)))
Navíc je to rychlovka!
Overlockové stehy jsou takové důkladné, proto chvilku trvá, než něco sešijete, stroj jede pomaleji.
Tohle je fičák!
Já jsem vždycky hrozně zvědavá na výsledek, tak to musím mít co nejrychleji.
Ale v tomhle se podle mě asi raději neřiďte ;-)

Jsem ráda, že jsem se KONEČNĚ odhodlala pustit se do úpletu.
Už mám nasyslených několik krásných úpletů a teplákovin a moc se těším až je zpracuji.
Brzy se tedy zase pochlubím s dalšími výtvory :-)


Vaše Lady Tattooch

2 komentáře:

  1. Ta vestička Barči je krásná.. Štěpánek má nádherné očička :-))

    Nela Agáta z blogu Růžová rtěnka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, vesta je úlovek měsíce :-) Já jsem z ní nadšená, a co teprve moje malá milovnice koček :-)
      A Štěpovy oči to je kapitola sama o sobě. Ty vždycky hned každého zaujmou a jak on to s nimi umí... Jednou na ně bude lovit baby ( to nepřežiju) :-)

      Vymazat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.