neděle 6. září 2015

Cheesecake z kopečku

Máme neděli a ta by si zasloužila něco dobrého na zub.
Na mém INSTAGRAMU jsem slibovala recept na jeden hooodně povedený cheesecake.
Tak jdeme na to!

Recept jsem okoukala u Moniky z blogu U nás na kopečku, proto tedy cheesecake "z kopečku" :-)
Mimochodem je to jeden z mých nejoblíbenějších blogů, určitě ho omrkněte!


Potřebujeme:
  • 250 g BeBe sušenek
  • 125 g rozpuštěného másla
  • 50 g rozemletých mandlí
  • 500 g mascarpone
  • 220 g cukru
  • 3 vejce
  • špetka soli
  • 300 g zakysané smetany 
  • 3 lžíce moučkového cukru
DŮLEŽITÁ POZNÁMKA!

Veškerý použitý cukr v receptu je cukr tzv. "domácí vanilkový".
I zde jsem se inspirovala Monikou.
Je to trochu práce navíc, ale určitě ten čas obětujte, myslím, že to pozvedlo cheesecake o level výš:-)
A určitě ho využijete i do jiných receptů.

A jak na něj?
Vezmete cca 300g krupicového cukru - já používám na pečení vždy cukr třtinový, takže já dělala ze třtinového, proto je i můj cheesecake takový trochu do hněda - a pomelete postupně v elektrickém mlýnku na kávu s jedním celým vanilkovým luskem, který si rozdělíte na cca 1 cm kousky.


Postup:

Korpus vytvoříme z rozdrcených BeBe sušenek smíchaných s rozpuštěným máslem. Vše pěkně napěchovat na dno dortové formy, kterou si předem vyložíme pečícím papírem.

Krém vznikne vyšleháním mascarpone, 220g cukru, vajec a špetky soli.

Krém vlijeme na korpus a necháme cca 10 min odstát, občas můžeme "sklepnout", abychom se zbavili bublinek uvnitř.
V předehřáté troubě pečeme asi 25 min na 190 stupňů. Poté dort vyjmeme a necháme trochu vychladit. Lehce posypeme mletou skořicí a zalijeme zakysanou smetanou smíchanou se 3 lžícemi cukru. Poté pečeme ještě 5-7 min na 210 stupňů.

Vychladlý dort nechte uležet minimálně přes noc v lednici. Čím déle vydržíte, tím bude lepší :-)






Dobrou chuť a krásnou neděli Vám přeje

Vaše Lady Tattooch

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.