středa 9. prosince 2015

Puntíky, co zahřejí


Zima už by mohla pořádně převzít vládu do svých rukou.
My už jsme totiž připraveni :-)

Spíchla jsem dětem tyhle čepice a nákrčníky.

Je to tuším polar flees (ale v materiálech se moc nevyznám) a je to úžasně teplé a hebké.
A to, že je to šedé s bílými puntíky, to je úplná pecka - já mám teď nějaké šedobílé období, či co :-)


Podobnou "rohatou" čepici jsem kdysi koupila Štěpkovi v Little Things a zjistila, že našim dětem tenhle tvar prostě sluší :-)
A ušít ji, není vůbec nic těžkého.

Stejně tak nákrčník Vám zabere asi čtvrt hodinky :-)

Mě teda opět musela nakopnout moje kamarádka (opět díky Kristý!!! :-)
Ona prostě koukne a vidí, resp. hned ví, jak na to.
Ale opravdu to není žádná věda.




Pokud byste si takový setík také chtěli spíchnout, můžete se u nákrčníku řídit třeba TÍMTO nebo TÍMTO návodem.
Je to sice v angličtině, ale stačí se dívat na obrázky.


No a čepička je  velice jednoduchá, pokusím se popsat:

Připravte si obdélník, jehož delší strany budou cca obvod hlavičky + asi 2cm a kratší strany budou cca výška čepičky + asi 5cm (budete pak spodní lem zahýbat, aby byl zpevněný).

Kratší strany sešijte (vznikne Vám tedy takový tunel).
Šev si dejte doprostřed (tak aby ve finále byl vzadu uprostřed hlavičky) a sešijete horní stranu vzniklého tunelu.
Přetočte, aby švy byly uvnitř čepičky a máte skoro hotovo.
Oba horní rohy "zagumičkujte" gumičkou do vlasů - tím Vám vzniknou ty ouška - a spodní lem zahněte podle potřeby.
Pokud by byla čepička moc volná, můžete do spodního ohnutého lemu navlíknout gumičku.
Posledním krokem je všití šňůrek, což není povinné, ale já mám ráda, když čepky na hlavě dobře drží a to šňůrky právě umí skvěle zajistit :-)




Pokud šít neumíte nebo si na to netroufáte, nezoufejte, i pro Vás mám řešení.
Moje kamarádka Martina takovéto čepičky a tunely šije na zakázku.
Je strááášně moc šikovná a má ohromný výběr látek.

Tady je její facebooková stránka Nikolex - dětské oblečení, popř. její Fler (na FCB je větší výběr)


Vaše Lady Tattooch

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.