pondělí 2. března 2015

Dieta - 3. jídelníček


Poslední dny šlo u mě jídlo trochu stranou... 
Nejdřív ta nemocnice - nemocniční strava po tom, co se v nemocnici už neplatí žádné poplatky, byla myslím tím prvním, na čem tam začali šetřit.
Já ale nejsem moc vybíravá, takže jsem vlastně byla ráda za cokoliv, co jsem nemusela kuchtit, donesli mi to až pod nos, a ještě se pak postarali o špinavé nádobí :-)

Ale ani pak doma, to s jídlem nebylo nic moc.
Z nemocnice si sice rotaviry, jako památku na pobyt tam, dovezl jen Štěpánek, ty ale nezahálely a i přes veškeré naše dezinfekční opatření, postupně navštívily zažívací ústrojí nás všech...
Pokud někdo neví, co jsou rotaviry zač, jedná se o takové pěkné balení 2 v 1, a to zvracení a průjem, někdy pomalu v jednom okamžiku najednou ;-)

Takže na jídlo jsem ani nemyslela, ani o něm nepsala.
Teď už je vše ok a tak jsem zde s dalším jídelníčkem:


  • SNÍDANĚ

250 ml bílé kávy + celozrnná houska (cca 60g) + 50g džemu (kdo chce být na sebe přísný, zvolí dia džem)


  • SVAČINA

180g hroznového vína


  • OBĚD

Roštěná na houbách s opečeným bramborem = 150g hovězí roštěné + cibule + sušené houby + 200g brambor + sůl + kmín + grilovací koření + česnek

Na lžičce oleje (já používám řepkový) orestujeme nakrájenou cibuli, přidáme maso, které zprudka opečeme z obou stran a poté přidáme houby, které jsme si spařili horkou vodou. Podlijeme vývarem a dusíme do měkka. Po změknutí masa šťávu zahustíme jíškou (já používám takovou tu granulovanou).
Pořádně omyté brambory uvaříme ve slupce, nakrájíme na měsíčky a poklademe na plech s pečícím papírem. Ve skleničce smícháme trochu vody + oleje + česnek + grilovací koření a danou směsí brambory potřeme a chvíli pečeme.


  • SVAČINA

300ml jogurtového nápoje


  • VEČEŘE

Zapečená rajčata plněná vejcem a sýrem = 4 rajčata + 50g eidamu 20% + cibule + 2-3 vejce 

Rajčatům seřízneme vršky a vydlabeme dužinu. Na lžičce oleje osmahneme nakrájenou cibulku, přidáme dužinu z rajčat, osolíme a zalijeme rozšlehanými vejci. Necháme ztuhnout a vmícháme polovinu nastrouhaného sýra. Směsí naplníme rajčata, dáme do zapékací misky ( na pečící papír), posypeme zbytkem nastrouhaného sýra a zapečeme asi 15 minut na 190 stupňů.

·        

  • DRUHÁ VEČEŘE

Tvarůžky se zeleninou a bílým jogurtem = 4 kolečka tvarůžků + 150g ledového salátu + 1 rajče + 150g bílého netučného jogurtu (tuk do 2%)

Nakrájenou zeleninu smícháme s nakrájenými tvarůžky a jogurtem.



Nezapomeňte pít a taky hrstku ořechů :-)
Dobrou chuť!

Vaše Lady Tattooch

1 komentář:

  1. Dobrý den díky za tipy na zdravé jídlo, jinak ta roštěná vypadá moc dobře. U nás se snažíme stravovat podle takových jídelníčku. A musím říct že je to znát, tak třeba se taky někomu bude hodit, a myslím že se dá i třeba když chodíte cvičit třeba do fitka tak se takový jídelníček hodit :)

    OdpovědětVymazat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.