neděle 30. června 2019

Bez bezu ani ránu


Bez se nám už pomalu transformuje na kuličky 
a mě už teď ty bílé drobnokvěté nádhery chybí.
Je to pro mne symbol začínajícího léta 
a ikona našeho pitného režimu!

Veškerá naše letošní bezová sklizeň, 
ať už byla svařena na bezový sirup ( a že ho bylo) 
nebo byla nasušena, pochází z jednoho stromu přímo z naší zahrady.
Je to nádherný vzrostlý kousek, který ovšem stojí na svahu 
a většina jeho květů je mým chamtivým rukám nedostupná...
Je to vždy dost akrobacie, při které schytám spoustu škrábanců,
ale stojí to za to!

V létě fungujeme prakticky jen na bezovce 
a v zimě při vaření čaje také nejčastěji sáhnu právě po sušeném bezu.
Ještě lípu musím nasyslit, tu my taky rádi...

Tady pár fotek letošní bezové nádhery 
ve všech svých rozmanitých formách:















Vaše Lady Tattooch

3 komentáře:

  1. Hezký den, to je radost pohledět :) Bez také milujeme, i když já při jeho sběru trpím, ale já to i přes alergii vždy vydržím :) Za nás je teda ještě báječná kosmatice, bezové květy v palačinkovém těstě, pěkně osmažené a dají se jíst na sladko i na slano. Chci se zeptat, co máte v té velké sklenici?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, ano bez v těstíčku také znám, ale ještě jsem to neochutnala. Letos jsem moc chtěla, protože květy byly obrovské, to by se obalovalo jedna báseň, ale nějak to nakonec nedopadlo... Tak za rok.... V té velké lahvi je 30 květů ve 2l převařené vody + 80 g kyseliny citronové, nechávám přes noc v chladnu louhovat, pak sliji, přidám 2 kg cukru, přivedu k varu a plním do lahví a je z toho právě ten zmiňovaný bezový sirup :-)

      Vymazat
  2. Také jsem dělala sirup z bezu. A před týdnem levandulový. Měl úspěch ještě větší a měla jsem tak velkou radost, že jsem obdarovala kde koho a nic mi nezbylo. Takže se pustím do nového.
    Ještě je výborná okurková limonáda. Na léto ideální.
    Krásné dny plné tvoření. Lenka B.

    OdpovědětVymazat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.