středa 4. ledna 2017

Posbírej si rodinu


Z vánoční nadílky her, 
které Vám tu postupně představuji,
je tahle rozhodně Barči nejoblíbenější.

Je to takové RODINNÉ KVARTETO.



Hra obsahuje 28 karet, 
které tvoří 7 čtyřčlenných rodin.

Najde tu rodinu soviček, čmeláků, 
ježků, krtků, medvědů, myšek a berušek, 
z nichž je každá tvořena mámou, tátou, holčičkou a klukem.


Na začátku se každému hráči rozdají 4 karty, 
zbytek karet se dá na kupičku.
Účelem je posbírat co nejvíce kompletních rodin.

Kvarteto už jsem nehrála pořádně dlouho, 
ale myslím, že je to ten samý princip...


Takže každý hráč postupně sbírá potřebné členy některé zvířecí famílie, a to tak, že se ostatních hráčů ptá.

Například - mám medvědího kluka a holku a ptám se nějakého spoluhráče: 
"Máš medvědího tátu?"
Pokud spoluhráč má, 
dá mi ho a já se ptám dál (klidně i jiného hráče): 
"A máš medvědí mámu?"
Pokud opět má, vezmu si jí a zavolám: 
"RODINA!!!".
A mám první rodinu, kterou si odložím stranou...

Když ale spoluhráč odpoví na mou otázku:
"Nemám."
Líznu si kartu z kupičky a pokračuje další hráč.


V minulé recenzi ZVÍŘECÍHO BINGA
jsem se rozplývala nad krásným grafickým zpracováním,
které je poznávacím znakem firmy Djeco.

Rodinky nejsou od Djeca, 
ale od jiné francouzské firmy, a to Janod.

Francouzi to holt s těmi ilustracemi umí, 
protože i Janod se u svých hraček a her vždy pyšní neotřelým, 
oku lahodícím a moderním designem.


Tady ukázka medvědí a soví rodinky :-)


Výrobce uvádí, že je hra vhodná pro věkovou kategorii
3-7 let.

Řekla bych, že je to trefné.
Naše skoro šestiletá je z ní nadšená 
a hrála by jí nejradši několikrát denně.

U našeho tříleťáka jsem si vhodností zprvu nebyla tak jistá.
Zdálo se, že princip hry moc nechápe 
a neví, co se po něm chce...

Stačilo ale, že párkrát přihlížel, 
jak "mastíme" s Baru a pochopil :-)

Teď už hrají i sami dva proti sobě. 


A když nás omrzí sbírání rodinek, 
karty rozložíme a hrajeme s nimi pexeso.

Sbíráme vždy dva členy z jedné rodinky.




Rodinky mají krásný domeček.

Karty bydlí v maličkém kufříku, 
který má magnetické zavírání.

Jsou tak pěkně chráněny, 
žádná se nikde nezatoulá 
a krásně se s sebou berou na cesty, 
třeba do auta, do čekárny k doktorce nebo na návštěvu ke kamarádům...


Opět jsem kupovala v Agátině světě :-)


Vaše Lady Tattooch


Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.