neděle 4. října 2015

Knížky plné slušného chování



V létě jsem u kamarádky (díky Zuzi!) zahlédla knížku "Dědečku, vyprávěj" a hned jsem věděla, že ta, i její druhý díl, v naší knihovničce rozhodně nesmí chybět.

Napsal jí Ladislav Špaček.
Ano, ten popularizátor společenské etikety, co býval tiskový mluvčí prezidenta Václava Havla.

Jeho pořady o etiketě jsem vždycky měla ráda.
Jsou poučné, zajímavé a vedené takovou fajn lidskou a zábavnou formou.
Ale upřímně by mě nikdy nenapadlo, že tenhle pán bude psát i knihy pro děti.

A jak jinak, i ty dětské jsou o etiketě.
O tom jak se chovat zdvořile, co je správné, jak správně stolovat, jak jednat s kamarády a podobně.
To vše srozumitelně vysvětlené pomocí malé Viktorky, která naslouchá svému dědečkovi, prožívá s ním různé životní situace a učí se od něj.


První díl "Dědečku, vyprávěj" je určen dětem od 3 let a spolu s Viktorkou se mrknete třeba do divadla, na hřiště, na návštěvu nebo do restaurace.

Druhý díl "Dědečku, ještě vyprávěj" je pro předškoláky a v něm například Viktorka s dědečkem najde peněženku, nahlédne trochu do naší historie, nebo půjde k zápisu.


Obě knihy obsahují i CD, kde je celý obsah knihy namluvený přímo panem Špačkem.
Skvělé na delší cesty do auta!





Zaujaly mě i ilustrace.
Veselé, názorné, barevné.
Přesně pro dětské oko.


Já mohu vřele doporučit!
Barborku (4,5 roku) obě knížky moc bavily a zpříjemnily nám tak několik usínacích večerů.
U nás je čtení před spaním zajetý rituál, už se přidal i Štěpánek (2 roky).
Vydrží pěkně poslouchat (což do nedávna opravdu nedělal a poslouchat jsme museli spíš my jeho :-))).
Takže si tyhle večerní chvilky moc užívám a jsem ráda, když narazím na knížku, která baví jak děti, tak mě, a která, jako v tomhle případě, i trochu vzdělává.

Knihy seženete určitě ve většině knihkupectví, ať už kamenných nebo internetových.

Jen 
!!! POZOR !!!
ať neuděláte tu samou hloupou chybu jako já.

Knihy jsem kupovala přes internet, zadala prostě název do Heuréky a najela na nejlevnější nabídku.
Nějak extra jsem to nekoumala, názvy odpovídaly, obrázky také, tak jsem zaplatila a těšila se na balíček.
Když ho pošťák donesl, už při podepisování přijetí mi bylo jasné, že tahle hubeňoučká obálka asi nebude obsahovat dvě knihy.

No objednala jsem si místo knížek jen ty CD, proto ta nízká cena :-/
Takže pozor, CD se dají koupit i samostatně!
Tak ať Vás to nezmátne :-)



Vaše Lady Tattooch

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.