sobota 8. října 2016

Zástěrka


Kolotoč zájmových kroužků se nám tento týden roztočil naplno.

Není jich málo (a to je řeč pouze o Barborce):
zpěv a piáno, pohybově-taneční kroužek, angličtina, folklórní Vysočánek
a v neposlední řadě VÝTVARKA.


A na výtvarku je potřeba ZÁSTĚRKA!

Takže zase příležitost pro mě a můj stroj, se kterým jsme právě oslavili první výročí.
Ano, už je to rok, co jsem k němu poprvé zasedla...

A zrovna zástěrka je projekt i pro úplné začátečníky.
Postup je velmi jednoduchý 
a já si ho samozřejmě (jak je mým dobrým zvykem)
nenechám jen pro sebe ;-)







JAK NA ZÁSTĚRKU

Střih je takový podivný tvar, který ani v nejmenším nenaznačuje, 
že by z něho mělo vylézt něco slušivého.
Opak je pravdou...

Mám ho od kamarádky a ta ho vypátrala tuším někde na Pinterestu.
 Já jsem si jen přizpůsobila velikost.


Látka je přeložena na půl a přenáším jen půlku střihu.

Pokud by tedy někdo chtěl podobný kousek šít, 
musí si vytvořit střih podobného tvaru, jako na fotce níže.

Měla jsem jen půl metru látky, takže se mi tam střih úplně nevešel.
Nevadí, ramínka jsem nastavila.

Pro představu, Barborka nosí vel. 128/134 a její zástěrka má tyto rozměry:

Délka ORANŽOVÉ ČÁRY je 67 cm.
Délka ČERVENÉ čáry je 46 cm.



Obrázek jsem na zástěrce vytvořila jednoduše.

Měla jsem doma panel s Gorjuss holčičkou.
Vystřihla jsem do oválu
a stejný ovál jsem vystřihla z oboustranně nažehlovacího ronopastu.

Na puntíkatý základ zástěrky se položí ronopast, na ten látka s panenkou a zažehlí se to.
Je to skvělý způsob, jak k sobě přichytit dvě látky.

Pak jsem celý ovál obšila cik-cak stehem.
Práce je díky tomu, že je obrázek zafixovaný, velice snadná.
Člověk má tu jistotu, že se mu nikam neposune.

Aby byla holčička pěkně uprostřed, zažehlila jsem si předem na látce přesně středem puk, 
 který mi udělal takovou osu.



Obrázek je na svém místě, můžeme se pustit do lemování zástěrky.
Skvěle v tomto případě poslouží šikmý proužek.


Posledním krokem je zapínání na ramínkách.
Krásně postačí na každé ramínko "nacvaknout" dva druky (nýtovací knoflíky).

Mohl by být samozřejmě i klasický knoflík, nebo i suchý zip, patentek,...
Tady už se fantazii meze nekladou.

A nezapomeňte, že ramínka musí být vzadu křížem :-))))


A je hotovo!
Malá malířka může do akce :-)



Vaše Lady Tattooch

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.