neděle 21. června 2015

Den otců a sekačkový dort


Tak co, nezapomněli jste dnes na taťky?
My máme doma tátu s velkým "T", který si na Den otců určitě nějakou tu pozornost zaslouží.

Takže Baru od rána tvořila s pastelkami a já (ač se nejedná o Den manželů) tvořila v kuchyni.
Štěpánek nám od včera opět jede na vlně horeček, tak ten moc netvořil :-(
Ale i tak ho musím pochválit, je to moc statečný pacient...



Protože je náš taťka vrchní "sekáč", dostal dort se sekačkou :-)
Tu jsem vytvořila pomocí tiramisu zákusku, piškotů přilepených čokoládovou polevou a dvou brček ;-)
Snadné, ale efektní.


Jako podstavec pro sekačku posloužil Švédský dort.
Recept mám od Syroovky.

Je to snadná rychlovka, určená pro milovníky hooodně kakaových pochoutek.
Tady je recept:
  • 100 g másla
  • 225 g cukru krystal (já dávám třtinový)
  • 2 velká vejce
  • 60 g hladké mouky
  • 4 polévkové lžíce kakaa (nejlépe Holandského)
  • 1 vanilkový cukru
  • špetka soli
Smícháme rozpuštěné máslo, vejce a cukr, přidáme mouku, kakao a sůl. Pečeme v předehřáté troubě na 175 stupňů cca 20 min. Dort je po upečení uprostřed ještě jakoby nedopečený. V kombinaci s čerstvě ušlehanou šlehačkou je to božské :-)

Tento recept je pro dortovou formu o průměru 22 cm. Já dnes dělala jen malý dortík ve formě o průměru 18 cm, tak jsem použila jen poloviční dávku receptu.









A tady jedno zrození otce:

Tátou cca 15 min.


A jedno zrození double otce:

Tátou 2 roky 6 měsíců a 21 dní.
Tátou podruhé cca 15 min.

Vaše Lady Tattooch


2 komentáře:

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.